7. srpna 1957 je datum, které něco řekne snad jen těm nejkovanějším motoristickým fanouškům, ale bylo zcela zásadní vlastně pro celé naše národní hospodářství. Vláda československé republiky tehdy rozhodla o vybudování nového vysokokapacitního závodu Automobilových závodů v Mladé Boleslavi, ve kterém se bude vyrábět zcela nový typ automobilu, který byl později nazván Škoda 1000 MB. Byl to právě tento automobil, který motorizoval Československo, neboť spolu s jeho následovníkem Škodou 100 se jej vyrobilo okolo 1,5 milionu.
Bohužel, právě následovník v podobě stovky také znamenal zaostávání našeho automobilového průmyslu. K výrobě už byl totiž v roce 1969 připraven nový převratný model 720, který by byl velkou konkurencí i západním automobilkám. Politické rozhodnutí, které však Škodu 720 přehrálo k výrobě do Bratislavy, kde se nikdy neuskutečnila, znamenalo ustrnutí vývoje stejně jako nerealizování modelu 760, automobilu podobného třeba golfu.
Přes tyto peripetie se ale fabrika zrozená právě na základě onoho usnesení ze 7. srpna 1957 udržela, modelem Favorit se vrátila do hry i v rámci Evropy a následně díky převzetí Volkswagenem změnila ve vysoce výdělečný podnik, jehož produkty konkurují více než zdatně všem světovým automobilkám. Bohužel nekompetentnost našich polistopadových politiků způsobila, že si v něm stát neponechal ani menšinový třicetiprocentní podíl, s čímž nemělo vedení Volkswagenu problém. Při skvělých ekonomických výsledcích škodovky by to byl významný přínos do našeho státního rozpočtu. Jen za první čtvrtletí roku 2025 mladoboleslavská automobilka vykázala tržby ve výši 7,25 miliardy eur (přes 180 miliard Kč), přičemž provozní zisk byl více než 500 mil. eur (12,5 mld. Kč). Pozitivní důsledky onoho rozhodnutí ze 7. srpna 1957 i tak můžeme vidět dodnes. Výdělky v Mladé Boleslavi a tím pádem i odvody jsou vysoce nadprůměrné, na automobilku je navázaná spousta dalších dodavatelů, z peněz zaměstnanců žije dalších mnoho lidí ve službách a navíc úspěch škodovky přilákal do České republiky i další automobilové výrobce. Škoda jen, že z české politiky vymizeli po roce 1989 národohospodáři schopni podobných kroků jako byl ten, který položil základy moderního automobilového průmyslu u nás.